Eilen olin keittiössä kokkailemassa, se kuuluu koulun opetussuunnitelmaan. (Ensimmäiset kaksi viikkoa keittiössä, toiset kaksi ravintolan puolella tarjoilemassa.) Keittiötunnit alkoi vasta päivällä klo 15.15 ja loppui 21.40. Oli pitkä ja opettavainen päivä. Mut sysättiin vastuuseen alkupaloista erään Doronin kanssa, joka oli ihan asiallinen ja osasi neuvoa hyvin englanniksi. Suurin osa hollantilaisista puhui aika kehnosti englantia, ja piti aina hetki miettiä että tarkoittiko käsillä viittominen ja "ööööö"n hokeminen jääkaappia vai jotain ihan muuta. Hyvin kumminkin selvisin. Sain itse päättää mitä laitan päivän salaattiin; tein ihan perus mozzarella-tomaattisalaattia pienillä Saramaisilla extroilla. Olin niin ylpeä kun joku tilasi salaattini ja tein sen huolella :)

Alkupaloissa tehtiin myös savukalaa pestolla ja asetelma oli kaunis. Olin onnekas saadessani Doronin parikseni, koska monet muut hollantilaispojat olivat vähän asiattomia ja eivät keskittyneet tehtäviinsä. Huumorintajua pitää siellä keittiössä olla, jos on lyhyt temperamentti, se keittiö ei ole sun paikkas! Mutta mun osalta kaikki meni hyvin ja pitkän päivän jälkeen pääsi helposti nukahtamaan. Sain kiitoksia siitä, miten ahkerasti olin tehnyt kaikki hommat ja siivonnut päivän päätteeksi.

Ihan hauska päivä kaiken kaikkiaan. Hyvin opettavainen! Osaan nyt jo asetella ruokiakin paljon nätimmin lautaselle.

Kohta taas kouluun opettelemaan hollantia, human recource managementtia ja luultavasti jatkamaan suomi- ja viiniprojektia!